Generalforsamlings referater for Lejerforeningen Maglelund.
generalforsamling 2022 søndag den 15. Maj 2022 kl. 10.00
Dagsorden |
Referat |
1. Valg af dirigent |
David blev valgt |
2. Valg af referent |
Finn blev valgt |
3. Valg af stemmetællere |
Stine Hanne John |
4. Beretning |
Vedtaget Under punktet møde med klubberne havde Kort & godt ansøgt om en vaskemaskine til 8000 – 12000 kr. formanden for Kort & godt havde lovet at komme med et regnskab så lejerforeningen kunne vurdere om der er behov for tilskud når kassereren Hanne Miller kom fra ferie, det skete ikke, derfor nej. Hanne mente ikke at Lejerforeningen havde gjort nok for at komme i kontakt med kassereren eventuelt et brev i postkassen eller lignede. Samarbejde om fælles kontor, hvor Lejerforeningen havde udbedt sig et møde med en repræsentant fra afdelingsbestyrelsen uden at det var blevet til noget. |
5. Regnskab 2021 |
Vedtaget |
6. Indkomne forslag (Herunder fastsættelse af kontingent) |
Kontingent uændret. Der indkøbes en bærbar computer, til it arbejde i bestyrelsen. Vedtaget |
7. Valg ifølge vedtægterne |
|
Formand for 1 år |
Valgt blev Erik uden modkandidater |
Kasserer for 2 år |
Valgt blev Kim Hansen |
Bestyrelsesmedlem for 2 år |
valgt blev Finn Petersen |
Bestyrelsesmedlem for 1 år |
Valgt blev Stine med 59 stemmer Rene med 40 stemmer blev ikke valgt |
2 Suppleanter for 1 år |
Valgt blev Per Nielsen med 86 stemmer Valgt blev Rene Jørgensen med 79 stemmer Bjarne med 22 stemmer blev ikke valgt. |
Revisor for 2 år |
Valgt blev Jean Aubert |
Revisor-suppleant for 1 år |
Valgt blev Rie |
8. Eventuelt |
Der var ikke noget til dette punkt. |
---------------------------------------- ------------------------------------------
Referent Finn Petersen dirigent David Lak
Referat af extraordinær generalforsamling vedrørende regnskab 2020
Den 25. november 2021 kl. 18
i selskabslokalerne Maglelund 48, kld.
Dagsorden |
Referat |
1. Valg af dirigent |
Erik Andersen blev valgt. 9 lejemål var til stede. |
2. Valg af referent |
Finn |
3. Valg af stemmetællere |
Alle |
5. Regnskab 2020
|
Godkendt af alle. Erik forklaret at covid 19 tilskud til klubberne på 10.000 kr. var flertallet af bestyrelsen til at starte med imod da de fleste af medlemmerne ikke er medlemmer af lejerforeningen men afdelingsbestyrelsen ville så betale en bus næste gang Lejerforeningen skulle på tur så vi ville få pengene tilbage på den måde. |
------------------------ ---------------------------
Referent Finn Petersen dirigent Erik Andersen
Referat af generalforsamling 2020/21
torsdag den 30. september 2021
Dagsorden |
Referat |
1. Valg af dirigent |
David |
2. Valg af referent |
Finn |
3. Valg af stemmetællere |
Anne, Stine, Annalise |
4. Beretning |
Taget til efterretning |
5. Regnskab 2019 Regnskab 2020 |
Regnskab 2019 vedtaget. Regnskab 2020 ikke vedtaget, der indkaldes til ekstraordinær generalforsamling med det punkt på dagsorden. |
6. Indkomne forslag (Herunder fastsættelse af kontingent) |
Der er ingen indkomne forslag. Uændret kontingent 25. kr. pr. måned. |
7. Valg ifølge vedtægterne |
|
Formand for 2 år |
Valgt blev Allan Nielsen uden modkandidat |
Kasserer for 1 år |
Valgt blev Kim Hansen uden modkandidat |
Bestyrelsesmedlemmer for 2 år |
Valgt blev Leni Hviid & Erik Andersen uden modkandidat |
Bestyrelses- for 1 år |
Kampvalg Finn & Stine stillet op Finn Petersen blev valgt med 66 stemmer og Stine fik 35 stemmer. 1 ugyldig stemme |
Suppleanter for 1 år |
Valgt blev Per Nielsen & John Pejtersen uden modkandidater |
Revisor for 2 år |
Jean Aubert |
Revisor-suppleant for 1 år |
Agnes Blichfeldt |
8. Eventuelt |
Bestyrelsen henstilles til at gøre det bedre næste gang af forsamlingen. |
Dirigent Referent
David Lak Finn Petersen
---------------------------------- ----------------------------------
Generalforsamlingen den 24. april 2019 kl. 18:00
i selskabslokalerne Maglelund 48 kld.
Dagsorden |
Referat |
1. Valg af dirigent |
Ad 1: Dorthe Larsen |
2. Valg af referent |
Ad 2: Allan Nielsen |
3. Valg af stemmetællere |
Ad 3: Ina Hansen og Dian Aubert. Der var 33 husstande repræsenteret, heraf 13 via fuldmagter. 66 stemmesedler var udleveret |
4. Beretning
|
Ad 4: Den afgående formand Hanne Miller redegjorde for årets aktiviteter, herunder juletræsfest, fastelavn og busturen til Andelslandsbyen i 2018 og beklagede, at der ikke endnu havde været kræfter til at gennemføre et medlemsarrangement i 2019. Under beretningen blev der taget en diskussion om den ubegrænsede ret til at bære fuldmagter, da Allan Nielsen mente, at det ikke var demokratisk og ikke burde være muligt, at ikke-fremmødte kunne have et flertal på en generalforsamling. Han foreslog derfor, at der ved næste generalforsamling blev taget en afstemning om antallet af fuldmagter. Flere gav udtryk for at 1 eller 2 fuldmagter pr. husstand måtte være nok. Erik Andersen ønskede at fastholde det ubegrænsede antal fuldmagter, fordi der var tale om en frivillig forening, hvor der betales kontingent, og så bør alle medlemmer også have ret til at stemme, hvilket blev støttet af Harald Netzov, der foreslog at der indføres urafstemning. Sagen vil blive taget op på næste generalforsamling. Beretningen blev herefter enstemmigt godkendt. |
5. Regnskab
|
Ad 5: Kassereren Dorthe Larsen gennemgik regnskabet der viste et overskud på 15..248,50 kr. og en balance på 58.127,65 kr. Medlemstallet i 2018 var 118,89 i gennemsnit. Regnskabet blev enstemmigt godkendt |
6. Indkomne forslag |
Ad 6: der var ingen forslag |
7. Valg af formand |
Ad 7: Valgt blev Allan Nielsen uden modkandidat |
8. Valg af 2 bestyrelses-medlemmer for 2 år |
Ad 8: Valgt blev Leni Hviid og Erik Andersen uden modkandidater |
9. Valg af 2 suppleanter for 1 år |
Ad 8: Valgt blev John Pejtersen og Per Nielsen uden modkandidater |
10. Valg af revisor for 2 år |
Ad 8: Valgt Dian Aubert uden modkandidat |
11. Valg af revisor-suppleant for 1 år |
Ad 8: Valgt blev Agnes Blichfeldt uden modkandidat |
12. Eventuelt |
Ad 8: Der udspandt sig en længere debat om en medlemsaktivitet, som både kunne være en fest eller en bustur. Flere beklagede, at de ikke længere havde kræfter til at lave større arrangementer. Den nyvalgte bestyrelse vil indkalde til et møde om ideer og forslag til en aktivitet alt efter hvor mange frivillige, der har lyst til at give en hånd med. Den nyvalgte formand lovede at forbedre kommunikationen, at sikre at alle tilflyttere også fik viden om vores klubaktiviteter, at bestyrelsen vil fokusere på istandsættelse ved til og fraflytning, så de var bedre til at deltage i syn og rådgive medlemmerne. Derudover vil det også blive overvejet hvordan vi kan sikre en bedre renholdelse af toilet-ventilationen, så vi mindsker faren for at få skimmelsvamp. Herefter takkede dirigenten for god ro og orden og der blev serveret lækre sandwich samt en øl eller vand til de fremmødte deltagere.
|
- maj 2019
Dirigent Referent
Dorthe Larsen Allan Nielsen
___________________ ___________________
Hanne Miller startede med at byde velkommen.
Valg af dirigent: Jørgen Rækby blev valgt
Årets juletræsfest blev afholdt i Brønden d. 10. december med nogle af de øvrige lejerforeninger i strandområdet.
Traditionen tro blev der afholdt fastelavnsfest i Maglelund i februar måned, til glæde for de små poder, det var selvfølgelig koldt som det plejer at være, men alle havde en hyggelig dag.
Hanne efterlyste forslag til arrangementer/ udflugter etc.
Lejerforeningens hjemmeside er opdateret med billeder af bestyrelsen, men der mangler en del endnu, men det arbejdes der videre med.
Der var ingen spørgsmål til beretningen, som derefter blev enstemmigt vedtaget.
Allan Nielsen, Finn Petersen, Helge Christiansen
Allan 7 stemmer, Finn 42 stemmer og Helge 9 stemmer, 2 blanke stemmer, så Finn bliver valgt.
Dorthe fremlægger regnskab og der er et beskedent underskud, grundet de mange arrangementer.
Regnskabet er enstemmigt vedtaget.
Der er 4 indkommende forslag der ikke har relevans for lejerforeningen, så disse er blevet sendt videre til afdelingsbestyrelsen.
Dorthe Larsen genopstiller
Dorthe Larsen valgt
David Lak genopstiller
David Lak valgt
Laila Leib og Poul Andersen genopstiller
Laila Leib og Poul Andersen er genvalgt
Leni Hviid Larsen opstiller
Leni Hviid Larsen valgt
Referat fra generalforsamlingen i Lejerforeningen
onsdag den 25. april 2012
Dagsorden:
- Valg af dirigent (David Lak blev valgt)
- Valg af referent (Laila Lieb blev valgt)
- Valg af stemmetællere (bliver valgt, hvis der er behov)
- Bestyrelsens beretning:
Formanden fortalte om året der er gået, hvor der er blevet afholdt fastelavnsfest, en tur til Middelaldercentret, som desværre blev aflyst grundet manglende tilslutning.
Ligeledes blev det sagt, at vi er kommet godt over oversvømmelserne fra sidste sommer i Maglelund.
Der blev også afholdt loppemarked med fest, hvor der var stor tilslutning fra mange beboere.
Det blev også nævnt, at vi var kede af de mange indbrud der har været i klubberne i årets løb.
Juletræsfesten sidste år blev afholdt i Brønden.
Der blev afholdt 2 minutters stilhed for HC, der døde den 6. april. Bjarne Sørensen mente at det var de samme der sad i de forskellige bestyrelser, og foreslog at Lejerforeningen blev ophævet, fordi han mente at det var en fagforening, og pengene kun blev brugt på sociale ting, hvorefter Lisbeth foreslog at han kunne melde sig ud (11 stemte for og 1 imod).
- Regnskab (regnskabet blev godkendt med 11 stemmer for og 1 imod)
- Indkomne forslag (ingen forslag)
- Valg af kasserer (Dorthe Larsen blev genvalgt).
Bestyrelsesmedlem (David Lak blev genvalgt)
2 Suppleanter (Else Wienholtz blev genvalgt og Laila Lieb blev valgt)
Lisbeth Rasmussen blev valgt til revisorsuppleant.
- Eventuelt
Else Wienholtz besvarede ved at sige, det er svært at få folk til at stille op, så derfor er det måske årsagen til at det er de samme folk.
Der er 115 medlemmer i Lejerforeningen, der var 12 fremmødte.
Referent Laila Lieb